Дистанційне навчання 15.05.2020
Я досліджую світ: природнича галузь
Тема. Прості спостереження/досліди. Значення повітря для живої природи.
Читання вірша Н.
Красоткіної «Повітря»
Повітря
Повітря і не видно, і не
чути.
Але без нього нам не
обійтись.
Не можна ні хвилиночки
пробути.
Ось ти навколо себе
подивись.
Все дихає: листочок і
травичка,
Метелик, що над квіткою
летить.
І дише рибка й рак, і
дише річка...
Повітря треба кожному,
щоб жить.
А он несуть вітри
хмаринку білу,
Щоб дощик на поля й ліси
пролить.
А он у небо пташка
полетіла,
А без повітря як вона
злетить?
Повітря - це велике
диво, діти.
І все життя - це казка
чарівна.
І кожній миті треба нам
радіти,
Земля казкова і у нас
одна.
![]() |
ДЕ ПОВІТРЯ - ТАМ ЖИТТЯ |
- Сьогодні на
уроці ви дізнаєтеся про значення повітря для живої природи.
- З чого складається
повітря?
Повітря — це суміш різних газів. Ви вже знаєте, що в повітрі є гази:
кисень і вугле вугле кислий газ. Кисень використовують для дихання майже всі живі
організми.
Вуглекислий газ потрібний зеленим рослинам для того, щоб хлорофілові
зернятка отримували з нього цукор.
Усім
рослинам, тваринам і людям для життя потрібні не лише тепло і світло,
але й повітря. Усі вони живуть у повітрі. Повітря, як ковдра, огортає нашу
планету. Воно рятує живі організми від шкідливих космічних випромінювань і зберігає
теплоту Землі.
1. Повітря і тварини.
Повітря — місце існування багатьох живих організмів. Птахи і
комахи мають чудові
пристосування для польотів — крила. У повітрі
вони не лише пересуваються, але й
шукають собі їжу, рятуються від
ворогів.
Повітря допомагає літати.
У павуків літальний
апарат — павутиння.
Цікаво простежити, як павук
готується до польоту. Підіймається на злітний майданчик, що добре
обдувається вітерцем. Міцно схоплюється за те місце, де сидить, своїми
вісьмома ніжками і починає випускати павутиння. Потім піднімає кінець
черевця якомога вище. Вітер підхоплює павутиння і витягає його з
павутинових бородавок на 2-3 метри. Павук відчіплюється від злітного
майданчика, схоплюється за павутиння і летить! Вітер несе його в нове
місце, чимдалі від родичів, де буде досить корму.
2.Повітря і рослини.
Значення
повітря для представників флори просто величезна. Кисень і вуглекислий газ є
основними компонентами для росту рослин. Кисень потрібен для дихання, а
вуглекислий газ — для харчування. Насичуючи листя, коріння і стебла киснем
рослини отримують можливість нормально проростати.
Не лише тварини, але й багато рослин переміщуються повітрям.
У багатьох дерев і трав немає яскравих квіток. Вони цвітуть непоказними
дрібними квіточками. їм не потрібно притягати комах. Свій пилок вони довіряють
вітру. Хмарки пилку літають над полями, де ростуть жито, пшениця, ячмінь, овес
та інші злакові рослини.
Не лише пилок, але й плоди, насіння деякі рослини довіряють вітру.
3. Повітря і людина
Повітря є
для людини одним із життєво необхідних факторів. Він необхідний для насичення
всіх органів і тканин киснем. Саме завдяки повітрю і відбувається теплообмін між
тілом людини та навколишнім середовищем. Завдяки диханню в людському
організмі також утворюється енергія. Коли людина видихає, то він віддає в
атмосферу значно менше кисню і більше вуглекислого газу.
— Яке
найголовніше значення має повітря для всього живого
на землі? (Ми
ним дихаємо)
— Як ви
вважаєте, чи багато повітря на планеті? Чи вистачить його всім людям? Звідки береться чисте повітря? (Кисень виділяють усі рослини, а найбільше — морські
синьо-зелені водорості)
— Як забруднюється повітря? (Заводи, машини, пил, пожежі та вогнища…)
— З чого крім кисню і вуглекислого газу складається повітря?
Так, до
складу повітря входять інші гази, водяні пари і пил. Незважаючи на це, чисте
повітря прозоре і не має запаху.
У горах і сільській місцевості повітря чисте. Над океаном повітря ще чистіше. А
ось у містах, де багато машин, фабрик, заводів, повітря забруднене димом, що
виходить із труб котлових, вихлопних труб автомобілів. Тому повітря в містах
іноді має дуже неприємний запах.
Обговорення проблеми.
— Фермери вирощують корів, щоб було багато молока. Корови їдять траву на луках. Люди чекали на дощ. Пройшов дощ. Але раптом трава пожовкла і навіть почорніла, усі квіти зів’янули.
— Чому так сталося? Виявилося, що це був кислотний дощ. Хмара пропливала над заводом. З труби йшов дим. Хмара забруднилася сажею, кіптявою, хімічними відходами, які йшли з труби. Забруднений дощ пройшов над луками. Трави немає, отже, немає корму для корів. Діти залишилися без молока.
— Як розв’язати цю проблему? Якщо ми закриємо завод, то знову виросте трава, буде корм для корів і знову буде багато молока. Але його нікуди наливати, адже ми закрили завод, на якому виробляли посуд для молока.
— Як знайти вихід із цієї ситуації?
— Як захистити повітря на планеті? (Саджати нові дерева, будувати очисні споруди, установлювати фільтри на машини...)
Виконай тест за посиланням:
Українська мова
Урок 149. Спонукальні окличні речення. Спілкування в Інтернеті. Підручник с. 80-81.
Увага! Крок 3 завдання 1 і 2 друкованого зошита зроби в робочому зошиті!
Переходьте за посиланням:
Я досліджую світ: технологічна галузь
Культура
харчування включає в себе - правильний вибір продуктів , режим харчування, та
правила поведінки за столом.
Під
режимом харчування розуміють кількість прийомів їжі протягом доби. Правильний
режим харчування позитивно впливає не тільки на травну систему, а й на весь
організм в цілому.
У разі порушення режиму
харчування перш за все страждає травна система: можуть розвиватися гастрит,
виразкова хвороба шлунка, з'являється надлишкова маса тіла. Учені довели, що
рідкі прийоми їжі сприяють розвиткові багатьох хвороб. Рекомендується
xарчуватися три - п'ять
разів на день. Проміжки між прийомами їжі не мають перевищувати 4-6-годин.
- Як називаються основні прийоми їжі?
Сніданок-
найважливіший прийом їжі, його ніколи не слід пропускати. Якщо сніданок правильний, то він зарядить вас енергією
на весь день.
Обід - на обід подаються гарячі страви.
Вечеря-останнє споживання їжі в кінці дня.
Столовий
етикет - правила поведінки під час перебування за столом. Здавалося б столовий етикет - це ж так
просто! Насправді це не так. Існує ціла низка правил, яких необхідно
дотримуватися, навіть в колі друзів, щоб тебе сприймали як виховану людину.
Прочитайте вірш і з’ясуйте чи
всі правильно поводились за столом.
Андрій друга свого Костю
запросив до себе в гості.
Мати радо їх зустріла,
й до обіду запросила.
Костя довго не вагався.
Швидко сам за стіл запхався,
погойдався на стільці
разом з ложкою в руці.
Збоку він поклав мобілку,
потім підтягнув тарілку,
хліба шмат переламав,
рота повного напхав.
Ще не встиг пережувати,
вже почав розповідати
про свою гру у футбол,
як забив він перший гол.
Гучно плямкання звучало,
дзвінко ложка дзеленчала,
Костя залишок, мов чай,
випив з миски через край.
Ремиґнув наступну страву,
сьорбонув з прицмоком какао.
Поспіхом з-за столу встав.
Про подяку не згадав,
лиш гикнув разів із шість.
Ось такий-то Костя гість. (І. Б. Дубинський)
- Діти, чи правильно поводився Костя?
- А як ви себе поводите за столом?
- Чи ввічливо та чемно поводив себе Костя?
Я
хочу, щоб ви завжди були чемні та ввічливі, тому перегляньте відео про правила етикету і запам’ятайте
їх (натискайте на виділене слово).
Сервірування
столу.
1. Накрити стіл скатертиною.
2. Розставити тарілки.
3. Розкласти столові прибори.
4. Поставити посуд для напоїв.
5. Розкласти серветки.
Виконай сервірування столу до обіду. Практична робота.
Скористуйся відео для сервірування столу.
Складіть серветки святково.
Можливо Ви запропонуєте інший спосіб складання святкової серветки. Буде цікаво!!!
ВАЖЛИВО! Фото виконаного завдання прошу надіслати мені в Viber
У світі ще багато цікавого. До нових зустрічей!
Гарних вихідних!
Коментарі
Дописати коментар