Дистанційне навчання 20.05.2020


Я досліджую світ: природнича галузь


Тема. Прості спостереження / досліди. Вода та її властивості. 


 1. Розгадайте загадку

                                        Відома здавна рідина, 

                                        Усяк її вживає. 

                                        Буває хмаркою вона, 

                                        Сніжинкою буває. 


      Вода – одне  з найцінніших багатств Землі, джерело життя всіх живих організмів. Подивіться на глобус. Скільки на ній синього і блакитного кольору! Нашу Землю так і називають – Блакитною. Вода вкриває більшу частину поверхні Землі. Земля – єдина з планет Сонячної системи, де є вода. На нашій планеті так багато води, що коли б на неї поглянули прибульці з  космосу, вони назвали б її не Землею, а Океаном. 


-  Сьогодні ми будемо досліджувати властивості води. Нам потрібно з’ясувати,  яка вода на :
-   колір
-   запах
-   смак
-   форма
-   розчинник

Перегляньте відео. (натисніть на виділене слово).

2. Запрошую до лабораторії.

З’ясуємо, чи є у води колір.
Дослід № 1
-         Візьміть паличку і опустіть у склянку з водою. Чи бачите ви паличку у склянці?
-         Властивість води ПРОЗОРА.

З’ясуємо, чи є у води запах.
Дослід №2
-         Візьміть апельсин, чи має він запах?
-         Візьміть склянку з водою, чи є у води запах?
-         Вода БЕЗ ЗАПАХУ.

З’ясуємо, чи є у води смак.
Дослід №3
-        Візьміть апельсин, спробуйте його. Який в апельсина смак? Солодкий, кислий?
-        А у води є смак?
-        Вода БЕЗ СМАКУ.


З’ясуємо, чи є у води форма.
Дослід №4
-         Візьміть склянку, налийте у пробірки, у колбу.
-         Яка форма у води?
-         Вода стала такої форми, як посудина в яку вона налита.
-         Вода РІДКА

    З’ясуємо, чи вода розчинник.
    Дослід №5
-         Візьміть склянку з водою. Насипте цукор, потрусіть.
-         Що сталося з цукром?
-         Цукор зник.
-         У другу склянку насипте солі, потрусіть.
-         Що сталося із сіллю?
-         Сіль зникла, розчинилась.
-         Вода РОЗЧИННИК.

     Дослід №6

-             Наступний дослід проведемо з річковим піском.
      - Візьмемо склянку з водою і додамо річковий пісок.
      - Що сталося?
      - Піщинки падають на дно склянки і лежать там, не змінюючись.

Висновок. Цукровий пісок розчиняється у воді. Сіль розчиняється у воді. Річковий пісок не розчиняється у воді.

Вода розчиняє не всі речовини.

 Запам'ятай ще одну цікаву властивість води.

      При нагріванні вода розширюється, а при охолодженні — стискається.

       Коли вода замерзає і перетворюється на лід, вона перестає — стискатися і починає розширюватися. 
  
      У цьому легко переконатися, якщо пляшку, наповнену водою вщерть, щільно закрити корком і поставити на мороз. Як тільки вода замерзне, пляшка трісне.

 -  Отже, які властивості води ми вивчили?

    3. Гра « Розгадай властивості води»                  
    Р … а                   
    Без с … у                 
    Без к ….. у                 
    Р ……. к                  
    П ….. а 
    
    4. Перевір себе!





     5. Для спостережливих. 

      Нагріємо воду у чайнику до кипіння. З чайника іде пар.

   

     Висновок: Вода - рідина перетворюється при нагріванні в пару.



     Водна пара – це вода в газоподібному стані. Вона прозора,безбарвна, легка.



    Перетворення води–рідини в пару називається випаровуванням.

   
   
Потримаємо холодний предмет (наприклад, тарілку з льодом) над водою, що нагрівається.
На другій стороні тарілки з’явилися краплини води.
Висновок: вода-рідина при нагріванні перетворюється на водяну пару. Коли водяна пара торкається холодної тарілки, то знову перетворюється на краплини води 
Отже, водяна пара при охолодженні перетворюється на воду рідину. Це процес конденсації.


    6. Гра «Зумій пояснити вислови».   
    Робота з фразеологізмами. 
    Що означає:  
    Варити воду.  (Вередувати).  
    Вийти сухим із води.  (Уникнути покарання, залишатися непокараним). 
    Мов води в рот набрати.    (Мовчати, не сказати жодного слова). 

  
 Математика

    1 крок: розгорни зошит, запиши дату й Дистанційна робота.

      --  Сьогодні повторюємо  таблицю множення 9 та таблицю ділення на 9.

     2 крок:  Розгорни підручник с.126 і виконай завдання 5 (усно).

   3 крок: Повторіть ще раз таблиці множення 9 та  ділення на 9. Перевір свої знання!


    4 крок:   Обчисли вирази і порівняй.

61 – 39 + 81 : 9 – 27 63 : 9 · 8 – 56
     9 · 4 + 9 · 6 – 57 – 19 (100 – 55) : 9 · 7
    (28 : 7 · 8 – 16) : 8 64 : 8 ·
9 – 57 + 29

    5 крок:  Розвꞌяжи задачі с.126 (усно).
    
    6 крок: Обери одну з задач. Постав запитання так, щоб вона розвꞌязувалася двома діями. Розвꞌяжи її (задачу запиши в зошит повністю). 

ВАЖЛИВО! Фото виконаного завдання прошу надіслати мені  в Viber


Українська мова


Тема. Поширення речень. Підручник с. 83 
Для виконання завдання переходь за посиланням: 
Увага! Вправи 2, 3 записати у зошит.


ВАЖЛИВО! Фото виконаного завдання прошу надіслати мені  в Viber




- Сьогодні за розкладом англійська мова. Не забувайте відвідувати блоги вчителів


Херсон Валентина Борисівна



Мурга Олександра Олександрівна




Сподіваюсь, Ви гарно попрацювали. 
До нових зустрічей!









Коментарі

Популярні дописи з цього блогу