Дистанційне навчання 22.04.2020


Я досліджую світ: природнича галузь


Тема : Обертання Землі навколо власної осі . Доба.

1. Хвилинка спостережень
- Яка пора року за вікном?
- Яке сьогодні число і місяць?
- Який стан неба?
- Чи був сьогодні вітер?
- А опади?

2. Дайте відповіді на запитання:
- Як називається планета на якій ми живемо?
- Якої форми Земля?
- Що таке глобус?

3. Вивчення нової теми уроку
     Прочитайте вірш - загадку і дізнаєшся тему нашого уроку:

Коли мати входить в хату,
Всіх вона вкладає спати.
А як батько заходить,
Всіх на ноги підводить.
Хто зуміє відгадати:
Що за батько, що за мати? (День і ніч)

 Чим день відрізняється від ночі? (Вдень світить Сонце, співають птахи, а вночі на небі місяць, зірки, природа, ніби завмирає.)
  Чому вдень ясно? (Тому що на небі Сонце.)
  Чому вночі темно? (На небі немає Сонця.)
— Сьогодні ми дізнаємось про зміни дня і ночі. Чому це відбувається?

4. Перегляд відео за посиланням


ДЕНЬ І НІЧ НА ЗЕМЛІ
Схід – сторона небосхилу, де Сонце з'являється зранку.
Захід – сторона небосхилу, де Сонце заходить ввечері.
В дійсності це не Сонце сходить і заходить, а Земля обертається навколо своєї осі.
Вісь це уявна лінія, що проходить через центр земної- кулі та Північний і Південний полюси. Земля обертається із заходу на схід, назустріч Сонцю.

      Земля обертається навколо своєї осі, тому освітлюється то один бік, то другий її бік. На освітленій Сонцем частині триває  день, тоді на протилежній – ніч). 


       


       Обертання земної кулі навколо своєї осі спричиняє зміну дня і ночі. І це обертання дає основну одиницю часу — добу, і зумовлює розділення доби на 2 частини день і ніч.

1 доба – 24 години

5. Знайди помилку художника


— Що незвичайного ви помітили на цих картинах?
— Які помилки художника ви помітили?

6. Самостійна робота
Підкресли те, що відбувається вдень, — синім кольором, уночі — коричневим, якщо події не мають відношення до часу доби (тобто, це явище може бути і вдень, і вночі) взагалі не підкреслюй. (Можна записати в дві колонки)
·              Співають птахи , дощ,
·              вилітають сови і кажани;
·              закриваються квіти, складається листя;
·              літають яскраві метелики;
·              літають нічні метелики;
·              розпускаються квіти.
·              спека, снігопад, зірки
·              гроза, Полярна зірка на небі,
·              місяць на небі, туман
·              високе Сонце, прохолода

7. Підсумок уроку
 А що сталося б на планеті, якби вона не оберталася?
— Навколо якої осі обертається Земля  справжньої чи уявної?
—  Скільки обертів робить Земля  за добу? (1)
— Коли буває тепліше   удень чи вночі, з  чим це пов’язано? (Світить Сонце.)
—  Чи  могли б існувати живі організми, якби круглий рік була тільки ніч або день? (Ні)


ВАЖЛИВО! Фото  виконаного завдання прошу надіслати мені  в Viber


Математика
Тема. Складенні задачі на різницеве та кратне порівняння



ВАЖЛИВО! Фото  виконаного завдання прошу надіслати мені  в Viber


Я досліджую світ: мовно - літературна галузь
Виразне читання/слухання твору. Вибіркове читання. Аналіз вчинків персонажів.  Лексичне значення слова.


1.   Розгадування ребуса
-         Розгадавши ребус, ви дізнаєтесь ім’я дівчинки, про яку ми будемо читати цікаву історію.





-         Сьогодні будемо шукати відповідь на питання: Як читач дізнається про    настрій персонажу? 
-         Прочитай разом з батьками захоплюючу історію

    Текст казки Льюїса Керрола «Аліса в Країні Див» в українському перекладі за посиланням

або




У кролячій норі
         
   Аліса тяжко занудьгувала, сидячи на березі без діла. Разів зо два зазирнула вона до книжки, яку читала її сестра, але не знайшла там ні малюнків, ні розмов.
- Чого варта книжка без малюнків та розмов? - зітхнула Аліса.
Вона сиділа й думала піти чи не піти нарвати квіток – це ж бо така втіха сплести собі з них         віночок...
     Аж тут повз неї промайнув Кролик – білий, з рожевими очима. Диво, звісно, невелике, як не дивина було й почути, що Кролик бубонить собі під ніс:  

 - Ой лишенько, лишенько, як я забарився! Та коли Кролик раптом добув із нагрудної кишеньки годинника й, зиркнувши на нього, поспішив далі, Аліса схопилася на ноги: зроду-віку ще не траплявся їй Кролик із нагрудною кишенькою та ще й при годиннику.
Аж тремтячи з цікавості, вона кинулася за ним навздогін – і, на щастя, ще встигла помітити, як він гулькнув у велику кролячу нору під живоплотом.
Аліса з розгону пірнула слідом за Кроликом, навіть не подумавши, як буде звідти вибиратися.
ІІ
Якийсь час кроляча нора йшла рівненько, немов тунель, а тоді зненацька урвалася – так зненацька, аж Аліса й не зчулась, як жухнула навсторч у якийсь глибоченний колодязь.
Чи то колодязь був просто таки бездонний, а чи так повільно вона падала, але дорогою їй не бракувало часу роззирнутися і поміркувати, що ж буде далі.
Найперше Аліса глянула вниз, щоб бачити, куди вона падає, – але там було темно. Тоді вона оглянула стіни колодязя: на них була сила-силенна маленьких книжкових полиць; подекуди на кілочках висіли мапи й картини. З однієї полички вона прихопила баночку з наліпкою «ПОМАРАНЧЕВЕ ВАРЕННЯ» - та ба! - виявилося, що вона порожня, тож Аліса примудрилася тицьнути її на одну з поличок, повз яку пролітала.
  - Овва! - чудувалася Аліса. - Після такого падіння не страшно й зі сходів скотитися! Ото вдома дивуватимуться, яка я хоробра! Униз, униз, униз... От би падати так до безкінечності!
 -  Цікаво, скільки миль я вже пролетіла? - міркувала Аліса вголос. Мабуть, уже й до центру Землі недалеко. Ану прикиньмо: по-моєму, до нього ще десь чотири тисячі миль. Трохи згодом вона знову заходилася міркувати вголос:
 - А що, як я провалюся наскрізь? Ото буде кумедно – вигулькнути серед людей, що ходять униз головою!
  - Уявляю, як Діні буде сумно сьогодні без мене! (Діна - це кішка.) Хоч би ж не забули, як питимуть чай, поставити і їй блюдечко з молоком. Діно, кицюню моя! Як жаль, що ти не зі мною! Миші так глибоко, боюся, не водяться, але кроти – близькі мишачі родичі, тут, мабуть, є. От лише... чи їдять коти кротів?
Коли це враз - гу-гуп! - і Аліса опинилася на купі хмизу й сухого листя: політ закінчено! Вона нітрохи не забилась і швиденько схопилася на ноги. Підвела голову догори – там усе тонуло в темряві; зате попереду виднів ще один довгий коридор, і в ньому миготіла, швидко віддаляючись, постать Білого Кролика. Гаятись не можна було й хвилини - Аліса як вітер помчала за ним і ще встигла почути, як він проказав, звертаючи за ріг:
- Ох, бідні мої вушка! Мої вусики! Як же я запізнююсь!
Здавалося, він був зовсім близько, та коли Аліса й собі звернула за ріг, за Кроликом і слід пропав, а вона опинилася в довгому низькому коридорі, освітленому рядочком підвішених до стелі ламп.
ІІІ
Раптом Аліса наштовхнулася на маленький триногий столик, весь із суцільного скла. На ньому не було нічого, окрім крихітного золотого ключика, й Алісі відразу спало на думку, що це, мабуть, ключ від котрихось дверей. Та ба! Чи то замки були завеликі, а чи ключик замалий – у кожному разі він не підходив до жодних дверей. Однак за другим обходом вона раптом нагледіла маленьку завісочку, якої не помітила спершу, а за нею – дверцята заввишки з п'ятнадцять дюймів. Вона засунула золотого ключика в замок і-о, радість! – він підійшов!
Дверцята відчинилися у вузесенький прохід, трішки більший за мишачу нору. Аліса стала навколішки й угледіла в глибині гарний сад. І так їй закортіло вибратися з цього темного коридору між оті барвисті квітники та прохолодні водограї! Проте у дверцята не пролазила навіть її голова.
«А якби й пролізла, - подумала бідолашна Аліса, - то який у тому сенс? Кому потрібна голова без плечей. Якби ж то я могла складатись, як підзорна труба! Я напевно склалася б, аби лиш знати, з якого кінця почати».

Аліса повернулася до столика, сподіваючись знайти там якогось іншого ключа або інструкцію для тих, хто хоче скластися, як підзорна труба.
Цього разу на столику вона вгледіла маленьку пляшечку («Раніше її точно не було», - подумала Аліса) з прив'язаним до шийки папірцем, де гарними великими літерами було видрукувано: «ВИПИЙ МЕНЕ». Коли тобі пропонують «Випий мене» - це, звісно, чудово, але мудра маленька Аліса не збиралася діяти зопалу.
-      Ні, - сказала вона собі, - спочатку я гляну, чи нема тут де напису «Отрута». Бачте, вона читала кілька історійок про те, що якщо напитися з пляшечки з позначкою «Отрута», то з цього майже напевно нічого доброго не вийде.  
ІV
Проте на цій пляшечці такого напису не було, тож Аліса таки відважилася з неї надсьорбнути. Виявилося, що це доволі смачно (як пиріг з вишнями, заварний крем, ананас, смажена індичка, іриски й гарячі грінки разом узяті), й Аліса спорожнила пляшечку.
        -
Цікаве відчуття! - мовила Аліса. - Здається, я складаюсь, як підзорна труба.
І справді: тепер вона стала манюня і аж зраділа, що такий зріст дасть їй змогу пройти крізь дверцята в чарівний садок. Та, про всяк випадок, вона перечекала ще кілька хвилин, аби мати певність, що більше не зменшується (це й досі її трохи бентежило).
 - Чого доброго, ще зійду нанівець, як свічка, - сказала собі Аліса. - Цікаво, як би я тоді виглядала? Упевнившись, що з нею нічого більше не діється, вона вирішила мерщій податися до саду, але зрозуміла, що забула золотого ключика на столику. Та тепер дотягтись до нього не могла. Вона пробувала вилізти вгору по ніжці, але ніжка була заслизька. Натомившись від марних зусиль, бідолашка сіла й заплакала. Годі! Сльозами тут не поможеш! - наказала вона сама собі. - Раджу тобі зараз же перестати!
Зазвичай Аліса давала собі непогані поради, а подеколи картала себе аж до сліз. Якось, пригадується, навіть спробувала нам'яти собі вуха за те, що змахлювала, граючи сама з собою в крокет. Ця мала химерниця страх любила вдавати двох осіб воднораз.
Аж ось її погляд упав на невеличку скляну скриньку під столом: вона відкрила її й побачила там маленьке тістечко, на якому красувалися слова: «З'ЇЖ МЕНЕ».
- А що ж, і з'їм! - промовила Аліса. - І коли від того побільшаю, то дістану ключа, а здрібнію ще дужче, – то просунуся під дверцятами. Вона відкусила шматочок і притиснула долоню до голови, щоб відчувати, в якому напрямку росте, та, на превеликий свій подив, виявила, що зріст її не змінився. Тож вона відкусила ще шматочок і незабаром доїла все тістечко.
(Частина І: від слів «Аліса тяжко занудьгувала…» до слів «…Аліса з розгону пірнула слідом за Кроликом, навіть не подумавши, як буде звідти вибиратися».)
-         Доведіть, що ви прочитали уривок казки. Чому слово Кролик у казці написано з великої літери?


2. Вибіркове читання: що в тексті свідчить про зміну настрою персонажу

-  Який настрій був в Аліси, коли вона сиділа з сестрою на березі без діла.  Які слова в тексті про це свідчать?
-   Чи змінився настрій у дівчинки, коли вона побачила Кролика
- Як змінився настрій в Аліси, коли вона почула, що саме говорить Кролик, дивлячись на годинник

3.    Робота з графічним організатором «Коло вибору» за темою «Як би я вчинив/вчинила на місці Аліси» . (Усно )

-         Чи правильно, на вашу думку, вчинила Аліса, стрибнувши не обдумуючи в нору?
-         Що б ви порадили Алісі зробити перед тим, як податись за Кроликом?
-         Які попереджувальні знаки мали б стояти перед цією норою?
   
4.   Створення коротких інформаційних повідомлень
-         На табличках ( в зошиті) напишіть попередження, які, на вашу думку, мали б бути перед входом до нори.
 
5. Практична робота
-                Прочитайте у тексті (частина 1) виділені слова. Чи є ті, які незрозумілі?На основі власних міркувань заповніть кола : які з підкреслених слів пов’язані з «рухом», а які – з «часом»? Чи є такі слова, які пов’язані одночасно і з «рухом», і з «часом»?
       Доповніть кола тими словами, які у вас асоціюються зі словами «рух» і «час». ( Можна в зошиті записати в колонки. Для полегшення виконання завдання познайомся з лексичним
значенням слів).



 Забарився – залишатися, бути де-небудь довше, ніж передбачалося, ніж потрібно, можна; затримуватися, загаюватися. 
Раптом – враз, відразу, зненацька. 
Поспішив - старатися, намагатися якнайшвидше робити що-небудь, виконати якусь роботу;  спішити, квапитися. 
Схопилася – різко, стрімко вставати, підійматися. 
Зроду-віку – ніколи. 
Кинулася – швидко йти, бігти, прямувати кудись. 
Навздогін – вслід за тим, що віддаляється. 
Встигла - бути спроможним зробити що-небудь за певний проміжок часу. 
Гулькнув – швидко, стрімко проникнути куди-небудь, зникнути десь. 
З розгону – на певній швидкості.

6.  Перегляд рекламного відеоролику до фільму «Аліса в країні див»
- Переглядаючи, запам’ятовуйте те, що вас дивує й зацікавлює.
-         Який з персонажів вам найбільше сподобався? Чому?
-         Чи захотілося вам переглянути цей фільм?



ВАЖЛИВО! Фото  виконаного завдання прошу надіслати мені  в Viber


До зустрічі!



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу